Saker du kanske inte visste om mig!

 
Här kommer några spridda saker du kanske inte visste om mig!
 
  • Jag har påbrå från Estland och har ett estniskt efternamn, men har aldrig varit där. Under andra världskriget lämnade min farfars familj Estland och har sedan dess varit bosatta i Sverige. Under min uppväxt har vi egentligen aldrig pratat om vårt påbrå och därför har jag inte känt intresse av att varken besöka eller lära mig mer om landet. Det kan jag såklart känna sorg över idag. Så kanske borde jag börja gräva i det nu? Vad var den egentligen anledningen till flykten och varför har vi aldrig pratat om vårt påbrå?

  • Jag kan inga låttexter.. vilket kanske låter som en överdrit, men nej det är de inte. Jag har alltid haft otroligt svårt att memorera låttexter, längre sifferkombinationer osv. vilket jag har skämts otroligt mycket över hela mitt liv. För det känns som en sådan grej som alla bara kan?! Men tyvärr.. inte ens mina favoritlåtar kan jag hela texterna på. Däremot sjunger jag högt och glatt på de delar jag kan!


  • Jag brukar få höra att jag upplevs som en lugn person, vilket är menat som en komplimang. Men jag har svårt att förlika mig med egenskapen. Min självbild är absolut inte att jag är en stissig person som är all over the place rent fysiskt. Men i huvudet snurrar det orimligt mycket samtidigt. Detta märks sällan i samtal med andra.. så för dem få som jag delat med mig av detta, har jag mötts av förvåning.


  • Jag är Gudmor!! Nej men är det inte en av livets finaste titlar!? Det är snart ett år sedan jag fick förfrågan om att bli gudmor till lilla Noel, och jag tvekade inte att säga ja! Det  är verkligen en enorm ära att vara gudmor till en av ens närmsta vänners barn!! Tyvärr bor dem i Stockholm, så ses inte alls så ofta som jag önskar att vi kunde. Men förhoppningvis kommer det att bli lite lättare nu när jag börjar plugga. Håller tummarna för att det ska bli lättare att pussla <3


  • Som 15 åring åkte jag till Sydafrika med Svenska kyrkan! Jag var under ett par år väldigt aktiv och utöver mina egen konfirmationen deltog jag i ungdomsgrupper och som fadder för konfirmationsgrupper. Det var efter min konfirmation som prästen i församlingen frågade om intresset av en volontärresa till Sydafrika, och jag nappade direkt! Vi var ett tiotal ungdomar som åkte och var i väg i två veckor. Vi besöke b.la. en skola i ett närliggande område och arbetade med ett projekt som kallades Crossing borders. Gjorde besök på ett barnhem, åkte på Safari och dagsutlykt på Table mountain. Tror inte jag behöver förklara vilken otrolig upplevelse och resa det var?!